Alla inlägg den 19 juni 2018

Av tanja dahlgren - 19 juni 2018 13:22

Jag tror jag får ta en dag i taget helt enkelt o låta mig få må dåligt när jag gör det.
Genom att min son är inskriven på habiliteringen så har jag rätt att få gå hos kurator o prata och det erbjudandet tänker jag ta i höst och se till att komma vidare i mitt liv .
Se till att vara en glad mamma och må bra å?
Men idag har vi en bra dag ?

Av tanja dahlgren - 19 juni 2018 08:43

Japp, jag gick på det där igen .. helt otroligt så lustiga såna människor är.
De älskar draman och att allt kretsar kring dom och jag köpte det med hull o hår.
Men nu är det stopp .
Jag ska inte fylla på hans emotionella konto mer någonsin .
Jag ska lära mig hur jag ska svara på mess utan att ge nåt och fortfarande kunna ha en bra relation för vårat barns skull.
Och för lugnets skull.
Han säger att han behöver vänskapen men det är bara för att han ska ha lite kontroll över mig gissar jag på.
Det är egentligen inte så farligt att jag gick på det här igen.. jag lär mig mer o mer om det hela .
Ja, det är sjukt .
På alla sätt.
Han erkänner själv att han är sjuk men kanske inte just den här biten.
Men det säger han säkert för att skapa fler draman .
Jag är inte med i den där karusellen längre ..
jag har bestämt mig , på alla sätt.
Det genom att vi ska skapa ett nytt liv jag o min son på en helt annan plats .
Det här skulle vi gjort för länge sen.
Han ska inte komma åt mig nåt mer och få göra mig illa.
Ha en fin tisdag , det ska jag ha?

Skapa flashcards