Alla inlägg den 4 november 2016

Av tanja dahlgren - 4 november 2016 23:33

Mina mål tänkte jag skriva ner innan läggdags ?
Det första målet som börjar redan på måndag är att gå o förnya träningskortet på Friskis o Svettis .
Friskis o Svettis eller träning överhuvudtaget har alltid fått mig att må bra.
Och gympan ger mig massa glädje samtidigt ?
Träningen försvann successivt samtidigt med relationen , varför skulle jag in till stan o träna hette det.
Jag slutade träna . Jag återupptog den när vi separerade men så har den hunnit försvinna igen när jag mådde sämre .
Nu ska den tillbaks för att stanna för alltid !!

Mål nr.2 är att ta mig till biblioteket ofta och låna böcker. Älskar att läsa böcker , det får mig också att må bra?
Mål nr.3 är att börja ut o gå varje dag ?
Mål nummer 4 är att börja tänka mer på mig själv o sluta vara till lags jämt o ständigt !!
Mål nummer 5 är att fortsätta kämpa för Ludwig och hans välmående . Ludwig är min yngsta son.
Han har ett funktionshinder , språkstörning , gissar på att han har fler funktionshinder .
Han mår inte särskilt bra i skolvärlden . Jag gör allt för att det ska bli så begripligt som möjligt för han.
Men det behövs mer .
Så, de målen får räcka tror jag ?

Av tanja dahlgren - 4 november 2016 22:32

 Och det känns fantastiskt!!!

Jag bloggade otroligt mycket för väldigt måmga år sedan ,innan dess skrev jag dagbok ,ja,alltså innan datorns värld  

Så skrivandet har alltid funnits där för mig,har haft ett otroligt stort behov av att få skriva av mig om bra saker,jobbiga händelser,vardagslivet,kärlekstrubbel osv

Men...så började jag må väldigt dåligt i en kärleksrelation..man kan kalla det misshandel på det känslomässiga planet ..och det här,bloggandet...togs bort från mig   av min fd sambo och man genom att gå och tjuvläsa och tycka att allt det jag skrivit är hemskt,att jag varit otrogen på nåt sätt fastän inte med nån annan människa då,men han fick mig att känna mig så värdelös.

jag håller på o jobbar mig tillbaks igen,tillbaks till det som var jag en gång för länge sen.

Ta upp bloggande,träningen,börja träffa vännerna ,stå för den jag faktiskt är.

Min blogg kommer inte handla så väldigt mycket om livet med mitt ex utan mera om hur jag ska finna tillbaks till mig själv.

Hitta glädjen ,kanske kärkeken igen.

Och att jag duger som jag är  

Bloggen kommer också handla en hel del om min kamp för min yngsta son som har ett funktionshinder.

Men nu tänker jag nog gå o lägga mig..skriver mera en annan dag  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards